Köp i dippen...?

Tycker att börsen generellt känts sval att investera i den senaste tiden. Nu har det dock hänt lite och det börjar se intressant (=inte brutalt övervärderat) ut på sina håll igen.


Efter att ha sålt 50% av mitt Axfood-innehav på 183:- i Juli så valde jag att kliva på igen när kursen var 164:-. Jag vill gärna ha stabiliteten från Axfoods kassaflöde när det skakar på börsen, så ligger ganska tung här. Dessutom så känns det så vansinnigt skönt att "handla av sig själv" när plånbokens innehåll överlämnas till kassörskan på Willys eller Hemköp.


Utdelningar investerades i Investor, vilket är min "utdelningsstrategi". Dvs, alla utdelningar som kommer från andra bolag återinvesteras i Investor, 6 aktier á 389:- fick det bli.

En liten post i det fortfarande övervärderade ABB inhandlades till 192:-, ABB är definitivt en del av framtidens elektrifiering och industriautomatisering - så på sikt kommer det blir bra oavsett. Hexagon är också ett bolag i samma genre, inhandlades en större post för 453:-/aktie.


Blev även tvungen att handla en liten post i extremt undervärderade Kindred, det gick bara inte att hålla sig till kursen 85:-, mer uppenbart undervärderat är svårt att hitta. Men så blir det när institutionella investerare skall ut till varje pris.


Hittade även 2000:- på ett konto som jag glömt bort. Här fick det bli OPUS Group á 5,57:-.


Totalt har det blivit aktier för drygt 52 000:- den senaste tiden. Alltid skönt att ha lite kassa för att "buy the dip". Jag vet dock att den dagen björnen kommer så finns det inte en spänn kvar att spendera. Vet inte hur man skall hantera det?

Kommentarer