Postnord - låt oss se vad som händer?

Har nu fått ett "Blablabla.... tullverket...blablabla....postnord kommer straffa dig eftersom Magdalena Andersson sagt det...blablabla... vi protesterar inte....blabla... betala straffavgift hit så skickar vi vidare ditt paket...kanske..."

Den 9/4 är sista dagen för mig att betala straffagiften på 75:- samt moms på 40öre, totalt 75,40SEK alltså. Den 9/4 är tillika den dag då jag kontaktar PostNord och i ett första skede begär signed date. Fungerar inte detta så kommer jag att välja alternativet att inte använda PostNord som mitt ombud, utan sköter tulldeklarationen själv.
De kan knappast begära att jag skickar in den samma dag och behöver således lagra paketet längre = massa kringliggande administration samt extra lagerhållning.
Jag har 30-40mil till mitt närmsta tullklareringsexpedition så de kan inte räkna med att jag slänger mig i bilen och åker dit direkt. I "slutet av Maj" kommer vara mitt besked.

Återkommer med händelseförlopp!

Kommentarer