Köpt Investor & Alibaba

Nu har jag bestämt mig, Investor får bli min "utdelningsaktie", dvs. den aktie som jag återinvesterar alla utdelningar från övriga bolag i. Man får just nu en bra spridning mellan bolag till en vettig rabatt.

Hade drygt 4000:- i oåterinvesterade utdelningar, så de inhandlades det Investor A-aktier för. I framtiden så kanske det går att plocka några extra aktier i arbitrage-handel. Får kolla på det senare, men det ser onekligen så ut om man kollar Avanza-grafen. Jag är knappast intresserad av någon röststyrka här.

Har länge sneglat på Alibaba som ett "buy-and-hold"-case. Men med haussningen av alla tech-aktier så har det verkat som att hela sektorn gått lite för starkt, lite för snabbt. Handelskrigskäbblet mellan USA och Kina har tryckt ner aktien rätt rejält och jag plockade upp några på 174$. Har mer kassa, och kommer vi ner till 150$ så köper jag lika mycket till och anser mig fullinvesterad i Alibaba.

Kommentarer