Forex bakslag - börjar ta ut avgift.

Har sagt upp alla konton inkl. debit-kort hos Forex. De bestämde sig nämligen precis efter att jag blivit kund att börja ta ut en avgift om 20:-/månad.

Synd, för Forex verkade faktiskt ha en helt OK Internetbank. Och de började dessutom stödja swish precis.

20:-/månad är väl "ingenting", säger <någon> som inte räknat ränta på ränta. Brukar roa mig med Jan Bolmessons eminenta "ränta-på-ränta-kalkylator" och där ser 20:-/månad med 10% avkastning ut såhär:

Så JO! 20:-/månad = 26 000:- om 25år... Är det fortfarande "ingenting"?

Just nu håller jag istället på att dra i tåtarna hos Länsförsäkringar, kommer högst sannolikt använda dom bank för betalning av räkningar, lönekonto, etc.
Debit-kort verkar jag få klara mig utan, får ta ut kontanter vid kortköp på kreditkortet istället.

Kommentarer