Ekonomtekniker?

Trijo skrev någonting väldigt tänkvärt:
"I vanliga fall är den finansiella världen bara intresserad av teknik när det går att tjäna pengar på det, och den tekniska världen är oftast väldigt ointresserade av saker som rör ekonomi.
Men i krypto- och blockchainkretsar förenas dessa två områden. De är så intimt sammankopplade att de hittills främst har lockat till sig de ganska ovanliga personlighetstyperna teknikintresserade ekonomer och ekonomiintresserade tekniker."

Jag vet inte riktigt vilket krets jag ställer mig till. Jag är tekniker i grunden och bara tanken på den potentiella kraften i blockchain ger mig rysningar. Samtidigt är jag sjukt intresserad av av detta kan innebära för ekonomin. Så jag tillhör nog den "ovanliga personlighetstypen"... Dags för en ny yrkesgrupp: ekonomtekniker? Jag skulle få den tjänsten direkt...

Kommentarer