Nääää - jag vet inte hur mycket det kostar

Mekonomen skriver lite roliga (ofta vettiga) fordonsrelaterad artiklar på sin site enklarebilliv.se, det mesta bör höra till allmänbildningen - jag är dock rädd att så inte är fallet.

Följande artikel publicerades precis: http://enklarebilliv.se/artiklar/bilkostnader/
Måste man inte antingen ha väldigt hög inkomst, eller vara väldigt dum om man räknar fel på upp till 48 000:- skattade Svenska FIAT-pengar per år? (Var bara tvungen att klämma in "FIAT" eftersom det i sammanhanget blir ett sånt där skönt dubbelbudskap för såna som mig med dålig humor).
Mekonomens bild var så jäkla bra!
Jag hade absolut inga problem med matamatiken i skolan, Matte E var en gäspning. Men att räkna:
Skatt + försäkring + besiktning + värdeminskning + service = X:-/år borde vilken lågstadieelev som helst klara av.

Kanske är det bara jag som har för höga krav på min omgivning?

Kommentarer