BitCoin / Kryptovaluta

Oavsett hur många förståsigpåare det finns hos storbankerna (läs: JP-morgans VD som skulle avskeda den som yttrade någonting om krypto) och andra mindre kloka personer så kommer kryptovaluta vara en del av framtiden, blockchain en ännu större del.

Det stora problemet ligger dock i VILKA kryptovalutor som kommer finnas med oss in i framtiden, diverse forks av BitCoin gör det inte hela mindre fragmenterat. BitCoin Cash (BCC) är den tydligaste forken, men det talas ivrigt om att det skall komma flera.

Jag sålde dock av mina fåtalet BitCoin Cash så fort jag fick dom - av en väldigt enkel anledning - att det finns andra betydligt mer kompetenta kryptovalutor - de enda egentliga "styrkorna" hos BCC är att alla tidigare BitCoin-ägare även äger/ägde BCC samt att den har BitCoin i namnet.

Så jag är av den bestämda uppfattningen att den "riktiga" BitCoin - trots sina något problematiska sidor - kommer följa med oss in i framtiden. Utöver detta så är jag övertygad även om Etherum. Men sen då?

De säkraste korten just nu är utan tvivel BitCoin och Etherum, och tåget är inte missat i någon av dom. Det viktigaste som jag ser det är att hoppa på tåget, det är lättare att säga till barnen/barnbarnen att man "köpte BitCoin - men sen kom ju SuckmydickCoin och tog över" än att säga "Jaaadu, jag tänkte köpa när det bara kostade 6$/mBTC - hade jag gjort det så hade vi varit miljonärer nu".

Och ja, jag äger en bunt mBTC och mindre del ETH - jag vill inte missa framtiden :)

Kommentarer